F&S @ Coalescaremonium Brussels 2017

This event was TOO magnificent for just mentioning a few reviews and posting a few photos! If alone, because reviews are dropping in now, only a few days after, on a daily basis. So I`ll collect everything here! Make sure you get tickets for next year, in case you missed this one.

 

Photo report on Luminous Dash – Patrice Hoerner

 

 

Review in Dutch: “Feline & Strange: Duister Cabaret, omgeven door walmen van pure waanzin

De kapel stond plots goed gevuld voor een wel heel bijzondere, duistere act. Feline Lang en Christoph Klemke zijn een duo die zichzelf omschrijven als: ” Electro Wave Cabaret from Outer Space: Kurt Weill and Depeche Mode wrote a Science Fiction-Opera, and Nina Hagen performs it 1980 in a Berlin club.” Dit Duitse duo vinden daarbij de gedroomde binnenweg tussen een lach en een traan. Bij elk van de songs valt de tot de verbeelding sprekende podium act van Feline het meest op. Niet alleen zijn er verschillende verkleedpartijen, met bijvoorbeeld een blonde pruik die haar transformeert tot een demonische vamp. Feline beschikt over een al even integrerende stem en uitstraling, waardoor iedereen prompt uit haar hand gaat eten. Christoph is een ware multi-instrumentalist. Het klankenbord dat hij uit zijn instrument gooit doet je in angstzweet uitbarsten, maar brengt je ook in ontroering.

Feline & Strange brengen een Cabaret show, naar de tradities van grote artiesten binnen het Cabaret wereldje. Ze gooien daar een sausjes macabere acts bovenop, en  een hoge dosis humor. Maar ook zorgen sommige acts ervoor dat de haren op onze armen recht komen te staan van pure angst. Net dat schipperen tussen dreigen en zalven, zorgt ervoor dat we iets bijzonder meemaken. Niet alle daags zijn de acts die het visuele en muzikale als perfect in elkaar laten vloeien. In veel opzichten deed het me vaak denken aan mimespelers, die door gebaren en zonder veel woorden meer zinnen leken uit te spreken dan een spraakwaterval. Niet dat Feline haar publiek niet aansprak, ze betrok dat publiek voortdurend in haar verhaal. Maar vooral liet ze haar bijzondere Cabaret act voor zich spreek, gerugsteund door een wederom heel mystieke en tot de verbeelding sprekende muzikale aankleding. Die we zonder verpinken onaards kunnen noemen. In hun biografie op facebook lezen we het volgende:

Capt’n Feline and Chief Strange have been trying to contact their home planet for years now – to no avail, the aid of the fold-up cello, the synthetic piano, and Feline’s interstellar voice nonwithstanding.
Now, they get angry.
Op het podium lijkt dit duo inderdaad wezens van een andere planeet, die langzaam maar zeker de wereld willen veroveren en iedereen hypnotiseren en naar die andere oorden meevoeren. Dit duo bracht een heel bijzondere performance boordevol Duistere Cabaret, waar lach en traan akelig dicht bij elkaar liggen. Zowel muzikaal als visueel, wisten ze ons daardoor compleet te overbluffen.”

Review in French: 

Crochet au bar pour saluer Filipe l’ex- responsable technique du BAO, le temps de raviver des souvenirs et tu manques le début de la performance de Feline and Strange dans la chapelle.

Honte à toi!

Ces fêlés du crâne vont nous présenter leur alien electro cabaret haut en couleurs et en saveurs, tu veux du Kurt Weill, on t’en servira, du Nina Hagen ou du Amanda Fucking Palmer aussi, du Marlene Dietrich, pourquoi pas, du Regina Spektor, ce n’est pas exclu, tu aimes Klaus Nomi, tu es admis!

Leur dernier méfait a pour titre ‘Out’, il est sorti fin mars.

Bruxelles aura droit à plusieurs extraits de cette oeuvre, la cinquième à leur palmarès.

Chaque titre proposé s’apparente à un sketch théâtral ou à une performance burlesque, Feline change constamment de tenue, fait de grands yeux, puis du charme, déclame, monologue, invective, son compère s’agite tel un forcené sur son violoncelle, le brandit tel une arme, enfile un casque de gladiateur, prophétise… bref, t’as pas le temps de t’ennuyer pendant ce spectacle délirant.

Quelques titres proposés: ‘Berlin ‘s a bitch’ qui ne peut cacher le passé lyrique de la comédienne, ‘Hole in the ground’, ‘ On the run’, ‘ Little boxes’ et ses accents New Wave , ‘Modern conversation’ évoquant Devo, ou encore la symphonie pour le nouveau monde à la sauce teutonne, ‘ And if the world would end tonight’!”

 

 

Liked it? Want more? Take a second to support us on Patreon!
Become a patron at Patreon!